Bliv Kontor-Yoga Instruktør 2018

Da jeg gerne vil have, at du er så velforberedt som muligt, når du møder op til kursusstart, får du Kontor-Yoga e-manualen tilsendt en uges tid før samt afgang til Kontor-Yoga videoerne, som du også bedes gennemse.

Jeg glæder mig rigtig meget til at se dig på kurset i Aalborg eller København. Der er stadig få ledige pladser.

Læs mere her

Kontor-Yoga

Mandag d. 6. august starter Kontor-Yoga op igen.

Jeg kunne egentlig sagtens fortsætte hele ferien, for jeg elsker mit job, men virksomhederne går i “feriemode” allerede medio juni og er først helt oppe at køre igen medio august, da mange stadig er “ude af kontoret” der.

Det har jeg lært efter 10 år i branchen, så der er ikke andet at gøre, end selv at smække stængerne op.

Men jeg har så syslet med nogle andre ting. Bland andet denne lille søde film, som skal på hjemmesiden.

Og så en række andre film, jeg har produceret i samarbejde med GreenGoddess, som vil lave et feature med Kontor-Yoga til deres medlemmer, så hold øje med det.

Du kan se et lille eksempel her.

PS:
Husk der er to instruktør-kurser i år. Læs mere på kontor-yoga.dk
Aalborg d. 9. september
København d. 3. november

Green Goddess og Kontor-Yoga

Kontor-Yoga er temaet i august måned på Green Goddess. Tjek det ud her

Senior-Yoga hjælper ældre til et bedre liv

Målgruppe

Senior-Yoga er ikke specifikt rettet mod friske seniorer, som kan gå til almindelig yoga i fitnesscentre og på aftenskoler. Dem er der masser af tilbud til i forvejen.

Det betyder dog ikke, at vi ikke alle kan have glæde af disse øvelser, men de er særligt gavnlige for seniorer som har forskellige skavanker, eller som er ængstelige over, at skulle ned på en yogamåtte for måske ikke at kunne komme op igen ved egen hjælp.

Derfor bruger vi primært siddende øvelser og stående øvelser til at styrke balancen, hvor stolen bruges som støtte redskab og aflastning.

Hvis du allerede arbejder med seniorer, ved du, hvor fantastisk det føles at kunne lindre seniorers skavanker, om det så er smerter, højt blodtryk, balanceproblemer, gigt eller bare kunne øge deres almene fysiske sundhed og mentale velvære.

7 pladser igen på kurset 19. maj

Husk at du booker din plads på hjemmesiden, skriver dato du ønsker at deltage, og hvis en institution betaler for dig, skal du skrive navn på kontaktperson, email og EAN nummer.

Hvis du selv betaler for kurset, så gem din kvittering, så du kan trække beløbet fra som en driftsomkostning i dit eventuelle firma.

Bliv Senior-Yoga Instruktør-kurser.
Som deltager modtager du:

  • Et intensivt heldagskursus
  • En Senior-Yoga E-Manual med mere end 80 øvelser og grundlæggende teori
  • Frugt, snacks, te og kaffe
  • Diplom efter velgennemført kursus
  • Din profil på senior-yoga.dk (nyhed)

Her er et par udtalelser fra sidste kursus. Første kvinde tog hele vejen fra Norge for at deltage: 

Takker så mye for at Senior-Yoga kurset ble i Århus. Jeg hadde to hotellovernattinger og fire flyvninger for å bli med på dette kurset og det var det absolutt verdt.

Jette var en meget dyktig og behagelig instruktør, trygg og sikker i sin undervisning. Siden jeg kommer fra Norge og ikke snakker så mye dansk så var det sikkert noe jeg ikke forsto av det som ble sagt, men sammen med de andre kursdeltagerne og øvelsene vi ble instruert i så tror jeg at jeg fikk med meg det meste.

Hadde jeg bodd i Danmark så hadde jeg gjerne kommet på mange kurs hos dere.

Jeg vil også takke både for instruksjonssidene vi fikk på mail i forkant av kurset og for powerpointen som vi fikk vedlagt denne mail. Alt dette er nyttig verktøy å ha med videre.

Ønsker deg og Jette en riktig god weekend og takker så mye for meg!

Med vennlig hilsen Merete Andersen
——
Jeg har nu et kol-hold onsdag , der er super glade for senior-yogaen og kan mærke en forskel.

Det fungerer fantastisk godt, vi er i motionscentret og er et lille hold, der kommer hver gang. Vi trækker gardinerne for og er der 100 %. Super godt.

Mange hilsner Helen, Aktivitetsmedarbejder

————–

I går underviste jeg første gang i senior-yoga for en lille gruppe mennesker med parkinson. Alt gik godt, men under afspændingen faldt seniorerne i søvn, og jeg var nødt til at røre tre af dem for at vække dem.
Tak for dit kursus. Mvh, Tatiana

—————

Det har været et godt kursus og Jette var en meget kompetent underviser, synes jeg.

Meget struktureret – tydeligt – og med meget baggrundsviden. For eksempel har hun udmærket forklaret mekanismen af vejrtrækningen og kom med mange markante eksempler fra hendes praksis.

Godt og berigende for mig, selvom jeg allerede er yogalærer.

Gruppearbejdet og sparringen har også været rigtig godt og vigtigt – og noget, som man tit mangler i hverdagen.

Tak for en god workshop! 🙂 Bedste hilsener, Sandra

Kontakt mig ved spørgsmål. De bedste hilsner fra Britt Ziwes

Yoga-Detox weekend – ren juice & grøn natur

På smukke Vesterskov i Dybvad afholdes en forlænget weekend i selvkærlighedens tegn – udrensende yoga, healende natur, sunde juicer til cellerne og godt selskab.

Du kommer til at give din fordøjelse en, sandsynlig, tiltrængt pause med en 4 dages juice-detox.

(Der vil dog være mulighed for en snack, hvis du har brug for det)

Juicerne er selvfølgelig økologiske og koldpressede. Alle dine celler vil juble.
Der vil være udrensende yoga hver morgen og blide stræk, åndedrætsøvelser og meditation hver aften.

 

Læs mere her

Yoga for de uartige

Ja, hvis du går til yoga hos mig, skal du altså ikke være alt for pæn og velopdragen.

Jeg vil nemlig allerhelst have, at du ikke adlyder mig, men adlyder din krop.

Husk, at når jeg instruerer, kommer jeg kun med FORESLAG til, hvad du KAN gøre. Ikke hvad du SKAL gøre.

Til syvende og sidst er din krop lidt mere klog på, hvad den bør gøre, end både jeg, din læge og din fys er.

LYT til den. Den er superklog. Hvis noget gør ondt eller bare føles ubehageligt – så LAD VÆR!

Overraskende mange mennesker er så disconnected til deres krop, at de ikke kan mærke, om deres ben er bøjede eller strakte, om noget er varmt eller koldt – eller om noget gør ondt.

Hvis du er en af dem, bør du sætte tid af til at opøve den kropskontakt igen. Vi øver den fx i afspændingen, men også i alle de andre yogaøvelser.

Det kan også være, at du bare er blevet opdraget til at gøre, hvad læreren siger. Og at du hellere vil ligge i flere minutter i den stilling, som alle de andre har indtaget, trods at den føles ubekvem for DIG – uden at kny.

Men det er ikke det, jeg ønsker for dig. Det skal føles godt. Du må gøre, hvad der skal til for, at det føles godt. Mærk efter. Kom lidt ud af stillingen, tag en pause, ændr lidt på øvelsen, så den passer bedre til dig.

Så kom til yoga og og øv dig i at være uartig sammen med mig 🙂

Boost din sundhed på en forlænget weekend i smukke Tranum

Smukke, lyse tomandsværelser, indendørs pool, sauna, Vesterhavet, klitterne, solen, friskpressede juicer, yoga og udendørs træning i naturen.

Hvis du trænger til at gøre noget godt for dig inden sommerferien for alvor starter, så håber jeg, vi ses på Rødhusklitgaarden i juni.

 

Læs mere her

 

Hvilken yogastil passer til dig?

Sveddryppende eller rolig? Smidighed eller styrke?

Det kommer an på. om du er Vata, Pitta eller Kapha.

Brug Ayurvedaen til at finde ud af din type, og hvad du har brug for. Tag testen her

Brug svaret til at finde din yogastil

Vata:
Hatha-Yoga. fokus på styrkeøvelser til især mænd, grounding (jordforbindelse) balanceøvelser, beroligende åndedrætsøvelser, mindfulness, kriger-stillinger

Pitta:
Yin-Yoga, Kølende åndedræt – Shitali, meditation, beroligende åndedrætsøvelser, afspænding

Kapha: 
Flow-Yoga/Vinyasa – Solhilsner – Fire breath

God fornøjelse

Din lænd sladrer

Der er ikke noget som yoga, som kan fortælle os, hvordan vores krop har det – lige nu – og det kan godt være forbundet med en vis ubehag at få den slags beskeder.

Det er beskeder, som vi i mindre grad får, når vi til fitness presser kroppen til høj musik og en råbende instruktør, som kræver, at vi lige laver een gentagelse mere.

Til yoga mærker vi tit lænden. Lænden er fri, dvs ikke støttet af hofteskålen eller ribbenene, men har kun lændens muskulatur at få støtte fra. Så den skal være stærk og den skal være mobil.

Mere end 80% oplever smerter i lænden og i cirka 80% af disse tilfælde har årsagen ingen forklaring – og så alligevel, for de 80% kan vi højst sandsynligt putte i kassen med:

1. Reduceret styrke i muskelkorsettet (mave, lænd og bækkenbund)
2. Nedsat bevægelighed og cirkulation af blod og næringsstoffer = stift bindevæv
3. STRESS – får os til at spænde udnødigt op i kroppen

Har du rygsmerter er bevægelse vejen frem – ikke sofaen.

Hvis du oplever problemer med ryg og skuldre, kan jeg anbefale dig Begynder-Rygholdet – også selvom du ikke er begynder.

Nytårskuren 2018

Bliv den bedste udgave af dig i 2018

Hmmmm, står her foran klædeskabet og skal finde det helt rigtige outfit, når jeg nu skal på “date” med mig selv og mit liv og en håndfuld andre kvinder, som har mod på at optimere og skabe grobund for en endnu bedre version af sig selv.

Jeg glæder mig uendeligt meget – også til at blive forkælet i Panorama-loungen.

Læs mere på NYTÅRSKUREN

På denne eksklusive workshop arbejder du med at optimere på alle områder af dit liv.

Du får:

  • Det fantastiske redskab Livshjulet som du selv kan bruge fremadrettet
  • Eksklusive rammer på Hotel Hvide Hus’ Panorama-Lounge med udsigt over Aalborg
  • Lækker forplejning hele dagen
  • Sparring på dine udfordringer

Så get up – dress up – and make it count!

Din investering:
Kr. 1200,00