Andre tips til en bedre arbejdsdag

  • Gå en tur i dine pauser og få renset hovedet, frisk luft og ny energi i stedet for tage en kop kaffe og et wienerbrød.
  • Varier din arbejdsstilling, stå op ved dit skrivebord, brug evt. en fitnessbold som stol. Den sørger for du sidder korrekt, samtidig med, at du træner din mave og ryg ved at skulle holde kroppen stabil på bolden.
  • Sørg for bord, pc og stol er indstillet korrekt. Få evt. hjælp til dette.
  • Vær opmærksom på belysningen. Forkert belysning kan give hovedpine.
  • Bevæg dig, gå efter vand, tag trapperne, gå hen til din kollega i stedet for at ringe.
  • Husk at lave dine Kontor-Yoga øvelser dagligt.
  • Vær opmærksom på dit åndedræt – især i stressede situationer – træk vejret dybt og roligt og helt ned i maven.
  • Vær opmærksom på din holdning, put fx en post-it på din skærm, hvor der står RET DIG OP!
  • Vær opmærksom på unødige spændinger i skuldre og kæbe.
  • Lad være med at multi-taske og forjage dig – tingene bliver ikke gjort hurtigere af den grund (tro mig) og kan i værste fald resultere i fejl, så opgaven må startes forfra. Gør alle handlinger bevidst.
  • Drik rigeligt med vand og drik evt. grøn te, som indeholder lidt koffein, i stedet for kaffe.
  • Hvis det er muligt, tag ikke dit arbejde med hjem, heller ikke mentalt. Gem det til næste gang du møder ind.

 
HAV EN GOD ARBEJDSDAG

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar