Din lænd sladrer

Der er ikke noget som yoga, som kan fortælle os, hvordan vores krop har det – lige nu – og det kan godt være forbundet med en vis ubehag at få den slags beskeder.

Det er beskeder, som vi i mindre grad får, når vi til fitness presser kroppen til høj musik og en råbende instruktør, som kræver, at vi lige laver een gentagelse mere.

Til yoga mærker vi tit lænden. Lænden er fri, dvs ikke støttet af hofteskålen eller ribbenene, men har kun lændens muskulatur at få støtte fra. Så den skal være stærk og den skal være mobil.

Mere end 80% oplever smerter i lænden og i cirka 80% af disse tilfælde har årsagen ingen forklaring – og så alligevel, for de 80% kan vi højst sandsynligt putte i kassen med:

1. Reduceret styrke i muskelkorsettet (mave, lænd og bækkenbund)
2. Nedsat bevægelighed og cirkulation af blod og næringsstoffer = stift bindevæv
3. STRESS – får os til at spænde udnødigt op i kroppen

Har du rygsmerter er bevægelse vejen frem – ikke sofaen.

Hvis du oplever problemer med ryg og skuldre, kan jeg anbefale dig Begynder-Rygholdet – også selvom du ikke er begynder.

Anmeldelse

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar